Skip to main content

Sedmero důvodů, proč využívat letáky i v roce 2018

Letáky. Kdo by je chtěl dnes číst? I dnes si mnoho lidí rádo listuje letáky supermarketů, hobbymarketů. Co kdyby zákazníci listovali i tím vaším? Čtete 7 důvodů, proč reklamní letáky využívat i dnes.

Poštovní schránky se letáky plní i v dnešní době. Nejvíce je využívají supermarkety a hobbymarkety. Kdyby letáky nefungovaly, myslíte, že by do nich marketéři vráželi tolik peněz? Určitě ne. Propagační týmy to mají dobře spočítané. Přemýšlíte, zda letáky využívat i dnes, třeba ve vašem podnikání? Možná vám k rozhodnutí pomůže sedmero důvodů. Čtěte dál.

1) Letáky jsou levné

Tisk letáků je levný. Papír, rozměr i barevnost si můžete vybrat podle plánovaného rozpočtu a stavu firemní pokladny.

Kvalita letáku, alespoň co se papíru a tisku týče, zpravidla roste s cenou. Za pár korun získáte jednostranné černobílé letáčky formátu A6, o něco více zaplatíte za větší oboustranné plnobarevné letáky na kvalitnějším papíře.

Záleží, jaké produkty nebo služby a které skupině zákazníků chcete nabídnout. Pro dětský second hand bazárek může stačit nejlevnější tisk, k oslovení movitější klientely je vhodnější zvolit lepší kvalitu.

2) Stačí jen pár slov

Cílem letáku je dostat k vám do prodejny, restaurace, na kulturní akci nebo e-shop více zákazníků, hostů, návštěvníků. Stačí proto jednoduché sdělení. Někdy bývá naopak kontraproduktivní, když letáky obsahují mnoho těžce srozumitelného textu.

3) Na publikum dobře zacílíte

Podle zaměření svého podnikání si můžete vybrat, jakým příjemcům svoji nabídku předáte. Možností cílení je celá řada, například:

  • do domácností, do firem,
  • jen do určitých částí města, do zvolených obcí,
  • do schránek nebo na distribuční místa,
  • přímo do rukou kolemjdoucích mladších, anebo dříve narozených lidí,
  • jako vloženou přílohu magazínu, novin.

Přečtete si také Distribuce letáků. Rozneste letáky do poštovních schránek a 11 netradičních způsobů distribuce letáků. Propagujte se originálně.

4) Leták může mít navíc přidanou hodnotu

Dobře připravený leták může jeho příjemci předat další přidanou hodnotu. Stačí, když na jednu stranu umístíte reklamní sdělení nebo pozvánku na akci, na druhou pak něco, co bude lidem dále k užitku. Díky tomu leták neskončí hned v odpadkovém koši nebo kamnech.

Co na druhou stranu umístit? Třeba:

  • kalendář akcí,
  • deskovou minihru,
  • seznam důležitých kontaktů,
  • návod na origami,
  • 1. část skládačky a v následujících letákových kampaních další části,
  • věrnostní kartu s kupónem na slevu,
  • návod na výrobu něčeho, recepty do kuchyně.

Možností, jak leták zpestřit, je mnoho.

5) Účinek letáků se dá dobře měřit

Osvědčené pravidlo „Co neměříš, neřídíš,“ platí i u letákové kampaně. Když do letáku zakomponujete například slevový kupón s unikátním kódem, můžete měřit, kolik zákazníků vám přivede.

Pro účely letákové kampaně se dá použít speciální e-mail, webová adresa nebo vyhrazené telefonní číslo. SIM kartu s předplaceným kreditem dnes koupíte snad v každé samoobsluze. Náklady minimální.

Může vás zajímat: Připravujete tisk letáků? Změřte jejich efektivitu #1 a Připravujete tisk letáků? Změřte jejich efektivitu #2.

6) Co se nevejde na leták, vejde se jinam

Pokud chcete ušetřit, stačí na leták vložit jen trochu textu a grafiky, a případné zájemce směrovat na takzvanou „přistávací“ stránku (landing page) svého webu.

Avšak v tomto případě trochu hrozí, že ne každý se na váš web podívá. Proč? Viz bod 7.

7) Přistupujte k letákům jako ke knize

I když už mnoho let existují elektronické knihy, tablety, chytré telefony s velkým displejem, běžte se podívat do knihkupectví nebo větší knihovny. Hemží se to tam vášnivými čtenáři. Proč si raději nečtou knihy na displeji? Jak to, že pořád vychází tolik druhů časopisů? Protože papír je prostě papír. To platí i u tisku letáků.

Dost lidí dnes sice využívá sociální sítě, internet, jenže obsah na nich se rychle mění. Kdežto leták přijde do poštovní schránky a dokud jej příjemce nevyhodí, leták stále slouží. Zvlášť pokud se vám povedlo splnit 4. tip tohoto článku.

Buďte vidět i na papíře

Dejte o svém podnikání zákazníkům vědět. Pořiďte si letáky, plakáty, brožury a prospekty vytištěné moderní technologií, s jemnými detaily a zářivými barvami skoro v ceně černobílého tisku.

Spočítejte si náklady na tisk letáků >

Čtěte 10 zásad, jak vytvořit propagační a reklamní leták. Propagujte se efektivně.