11 kroků, jak navrhnout reklamní samolepky

Samolepky na auto.

Firemní samolepky jsou dobré pro posílení a šíření značky, pokud je dobře navrhnete. Na co myslet při přípravě samolepek na auto, na sklo i nálepek do kapsy? Zaměřte se na pár věcí, čtěte, jak na to.

11 kroků, jak navrhnout samolepky

1) Jaké má mít samolepka poselství, cíl?

Čeho chcete samolepkami dosáhnout, jaké myšlenky u jejich příjemců a nositelů vyvolat? Má samolepka sloužit jen jako propagace, nalákat zákazníky na akci, anebo navíc nést skryté poselství? Promyslete si to. Měl by tomu odpovídat i grafický návrh.

2) Navrhněte samolepku srozumitelnou

Je fajn mít na nálepce pěkné logo, jenže když ho nikdo nepozná, moc velký propagační efekt taková reklamní samolepka mít nebude. Pokud nejste Coca-Cola, Nike nebo podobně známé brandy, doplňte své logo raději ještě stručnou zmínkou, čím se zabýváte. Hodí se uvést i web.

3) Jaký tvar samolepky použít?

Záleží, který tvar se hodí k logu, fontu, barvám a také podle toho, kam by si měli lidé nálepku ideálně umístit. Týká se vaše zaměření sportu a chcete, aby si příznivci „sámošku“ nalepili na cyklo láhev? Pak se hodí užší tvar.

Kulatá a oválná samolepka může působit klidněji, nálepky s ostrými hranami a nepravidelné tvary zase více dynamicky, „ostřeji“.

Samolepky na láhev.

4) V jednoduchosti je síla. A krása

Volte raději větší, dobře čitelný font a jednoduchou grafiku. Pokud na samolepku umístíte moc informací, nikdo je zřejmě luštit nebude. V jednoduchosti je síla.

5) Nechte si vyrobit malé samolepky

Velká samolepka je více vidět a také lépe zaujme. Jenže, kdo si 20cm samolepku nalepí na notebook? Navíc bude výroba 1000 ks takových samošek dost nákladná. S menší samolepkou máte větší šanci, že si ji někdo opravdu někam nalepí. Třeba na diář.

Samolepky na notebooku.

6) Objednejte si také velké samolepky

Občas vás může zaskočit skalní fanoušek, obchodní partner s informací, že by si vaši samolepku rád nalepil na auto. Anebo na dveře do své kavárny, obchodu. Pro tyto případy je mít dobré v zásobě i pár větších samolepek.

7) Objednejte si samolepek tak akorát

Jestliže nemíříte na obří veletrh, kde plánujete reklamní samolepky pomocí hostesek rozdávat všem hlava nehlava, objednejte si jich raději rozumnější množství. Každý rok tak můžete vydat novou samolepkovou edici nebo obsah samolepky kdykoliv doladit, upravit, změnit.

8) Objednejte si nálepek více – záleží na účelu použití

A zase naopak – blíží se Vánoce, Velikonoce, provozujete e-shop a chcete reklamní samolepky lepit na každý balíček, zásilku? Pořiďte si jich dostatek, ať vám nedojdou.

9) Chtějte vinylové, polymerové samolepky

Papírové samolepky jsou sice o něco levnější, ale pak je z něčeho odlepit je skoro nemožné. Trhají se, nevydrží v exteriéru. Chtějte tisk kvalitnějších, odolnějších vinylových, polymerových samolepek. To je dnes běžný standard.

10) Více variant přijde vhod

Nechte si vytisknout různé varianty samolepek. Pokud vaše reklamní nálepky tvoří obdélník, grafik vám může navrhnout také verzi na výšku. Máte-li v manuálu korporátní identity uvedených více barev, vytvořte různé barevné kombinace samolepek.

11) Dodejte samolepkám přidanou hodnotu

Rozdávat lidem samolepky, na kterých je pouze logo a název firmy, to je trochu málo. Pokud se vám podaří do návrhu samolepky dodat nějakou přidanou hodnotu, bude to lepší. V nouzi může stačit velechytrý citát, kterým je vaše firma známá.

Na některé samolepky si jejich příjemci zapisují svoji poznámku, která se k obsahu hodí. Běžné je to například u nálepek, které lepí automechanici na dveře nebo do motorového prostoru a zapisují na ně datum a stav kilometrů pro příští výměnu motorového oleje. Třeba vás napadne další podobné použití.

Reklamní samolepky.

Pochlubte se pak svojí samolepkou u nás na Facebooku.

Grafický návrh samolepek pro firmu i živnostníky

Objednejte si grafický návrh a výrobu samolepek u profíků. Napište si o kalkulaci ceny samolepek.

Přečtěte si také článek Firemní samolepky – Jak díky nim rozšíříte svou značku?

IČ: 25296442, DIČ: CZ25296442
Bankovní účet: 196681062 / 0600
© 2018 Agentura Promotion, v.o.s.
Antonína Dvořáka 569
511 01 Turnov
Pondělí - Pátek
8:00 - 16:30