menu

15 rad, jak vytvořit efektivní návrh pro tisk plakátů

Připravujete tisk plakátů, přemýšlíte, jak na to, aby měly co nejlepší efekt a přivedly vám nové zákazníky? Zodpovězte si pár otázek, využijte 15 rad, jak vytvořit efektivní plakáty.

31. 1. 2019

Tisk plakátů a grafický návrh, jak na to?

Připravujete tisk plakátů, přemýšlíte, jak na to, aby měly co nejlepší efekt a přivedly vám nové zákazníky? Zodpovězte si pár otázek, využijte 15 rad, jak vytvořit efektivní plakáty. Čtěte dál.

1) Co chcete propagovat?

Základní otázka: Který produkt, službu, událost chcete propagovat? V tom by mělo být jasno. Propagace typu „Dáme tam prostě naši firmu a čím se zabýváme,“ zřejmě moc fungovat nebude. To vám asi nové zákazníky nepřivede. Coca-Colu zná také každý, ale ne každý si ji kupuje.

Co propagujete? Možná máte novou službu, produktovou novinku, pořádáte prezentační akci, koncert, ochutnávku, hody, jarní výprodej.

2) Jaký má tisk plakátů cíl?

Čeho chcete pomocí plakátů dosáhnout, jaký je cíl nebo cíle? Může jimi být například návštěva obchodu, posílení návštěvnosti koncertu, objednávka na e-shopu. Tomu by měl obsah plakátu odpovídat obsahově i graficky.

3) Koho chcete nabídkou oslovit?

Promyslete si cílovou skupinu. Cílíte spíš na mladší generaci, střední věk nebo seniory? Potřebujete oslovit řemeslníky nebo „kancelářské“?

Použijte vhodný komunikační tón a grafický styl plakátu. Každá zájmová i věková skupina má jiné potřeby. A někdy se propagace pomocí výlepu plakátů pro cílovou skupinu ani nehodí.

4) Použijte výraznou grafiku a čitelný nadpis

Ne každý pravidelně stojí u plakátovací plochy, aby si přečetl všechny vylepené informace. Mnohem více lidí kolem plakátovacích míst a ploch jen prochází. Ale když je během sekundy váš plakát zaujme výraznou grafikou a třeba nápisem, možná se zastaví, aby zjistili, oč jde. Použijte na plakát výrazný prvek. K tomu se dobře hodí například kontrastní barvy nebo jiné způsoby. Pár jich představíme někdy příště.

5) Plakát chce nápad!

Jak docílit virality – aby si lidé plakát po přečtení ještě vyfotili a sdíleli jej na sociálních sítích? Plakát potřebuje nápad! Pokud myšlenku čtenáři objeví hned po přečtení plakátu, bude to skvělé. Zvýšíte tím šance, že se váš plakát dostane i dál než na plakátovací plochy.

Reklamní plakát.

6) Myslete na pohledovou vzdálenost

Uberte množství textu a informací, zvětšete písmo, ať plakát zvládnou lidé přečíst i bez brýlí. Myslete na to, že lidé si plakáty čtou trochu s odstupem.

7) Omezte nabídku časem, množstvím

Čeho je málo, to zákazníci chtějí. Omezte nabídku množstvím nebo časem, například:

  • „50% sleva platí do pátku 8. 2. 2019 do 18:00.“

  • „50% sleva na vstupné pro prvních 50 návštěvníků.“

8) Dopřejte lidem něco navíc

V dnešní době sociálních sítí máte nové možnosti, jak se z off-line světa šířit i po internetu – z plakátu na sociální sítě. Třeba takto:

„Sdílejte tento plakát s hastagem #akce82 na Instagramu a zařaďte se tak do slosování o večeři zdarma.“

9) CTA neboli vyzvěte k akci

K čemu by byl plakát, který o čemsi informuje, ale chybí na něm informace, jak toho vlastně docílit? Uveďte, co mají čtenáři plakátu konkrétně udělat, použijte výzvu k akci neboli call to action (CTA):

  • „Rezervujte si stůl na telefonu 123 456 789 raději hned, než bude plno.“

  • „Využijte 50% slevu už dnes, zásoby se tenčí.“

10) Kudy k vám?

Uveďte čitelně adresu provozovny, restaurace, obchodu, kde se akce koná. Pokud sídlíte na adrese nově, může se hodit i malý plánek, kudy se k vám zákazníci dostanou. Hodí se rovněž informace, kde zaparkovat, anebo na které zastávce MHD vystoupit.

Reklamní plakáty na ulici.

11) Kam pro další info?

Kde mohou zájemci získat více informací? Doplňte plakát telefonem, e-mailem, webovou adresou, informací, kde vás lidé najdou na „sockách“ Facebook, Instagram nebo jiných.

12) V jednoduchosti je síla

Je dobré mít plakáty čitelné, hezky srozumitelné, bez zbytečného balastu. Důraz klaďte na jednoduchost a srozumitelnost sdělení. V jednoduchosti je síla!

13) Pověste si zkušební výtisk u sebe

Záleží vám na efektivitě plakátu hodně? Mohlo by, tisk plakátů ve větším množství už něco stojí. Pokud máte dost času, tak si po dokončení návrhu nechte v tiskárně vytisknout zkušební plakát. Vylepte si jej u sebe a pár dní se na něj koukejte. Zeptejte se i kolegů, jak na ně plakát působí. Třeba vás ještě napadne něco, co na plakátu chybí, anebo přebývá.

14) Jak a v čem plakáty navrhnout?

Chcete si je navrhnout po svém? Použijte Canvu

Návod: Navrhněte si letáky a plakáty zdarma v aplikaci Canva.

Nechte si grafický návrh sestavit na míru od profíka

Časově úspornější a jistější je nechat si vytvořit grafický návrh přímo od grafika, třeba od toho našeho. Grafický návrh pro vás vytvoříme rychle pro všechna možná využití. Napište si o více informací na obchod@apromotion.cz nebo nám zavolejte.

15) Kde plakáty vytisknout?

To je jasné, přeci v Apromotion, na nejmodernějších digitálních strojích. Při větším nákladu vám zařídíme i ofsetový tisk.

Nechte si spočítat cenu plakátů, napište nám na obchod@apromotion.cz.

Ať vám plakáty slouží!

Čtěte dál tiskovo-reklamní blog a získejte nové rady a návody.

Zpět