Skip to main content

8 tipů, jak připravit novoroční přání. Mějte letos lepší novoročenky

Firemní novoročenky – příprava.

Přejeme vám mnoho úspěchů v novém roce v pracovním i osobním životě…“ Je vám ten text povědomý? Takových novoročních přání mezi firmami koluje mnoho. Někdy se na novoročence navíc objeví rozmazaný otisk razítka. Jenže takovou „pé efkou“, byť je míněna v dobrém, dnes nikdo moc nezaujme. Jak připravit hezké a poutavé novoročenky, které si obchodní partneři třeba i rádi vystaví? Využijte pár tipů v článku.

Přelom listopadu a prosince je skoro nejzazší dobou, kdy začít přemýšlet nad podobou firemních novoročenek, mají-li letos vypadat lépe než minule. Spíš už je skoro pozdě, tiskárny mívají koncem roku dost fofr. Ale ještě to můžete stihnout.

Lepší je popřát osobně

Ideální je své obchodní partnery, klienty a vážené zákazníky navštívit a do nového roku jim popřát osobně. Ne vždy to však jde, pokud jich máte velice mnoho a navíc po celé republice i v jiných zemích. V takovém případě může být řešením rozeslání firemních novoročních přání pomocí kurýra nebo pošty, například společně s nějakou pozorností.

Kde se novoročenky vzaly? Trocha historie

Přání k novému roku – novoročenky – si začali lidé předávat v několika zemích nezávisle na sobě. Zkratka „PF“ vychází z francouzského „Pour féliciter“, což volně přeloženo znamená „Pro štěstí.“

Rozšíření zkratky PF v Česku pomohl v 19. století Karel Chotek, nejvyšší pražský purkrabí, rytíř řádu zlatého rouna, majitel panství Záhořany, Velké Březno a statku Čivice u Pardubic a také nadšenec do fotografování. Známým rozesílal „péefka“ jako omluvenku, že jim nemůže popřát osobně.

Dnešní běžné novoročenky mívají většinou podobu klasické kartičky formátu podobnému pohlednici, anebo bývají rozkládací, tištěné na kartonovém papíře.

Firemní novoročenky mohou mít takřka jakýkoliv tvar, motiv, grafické nebo umělecké ztvárnění i další přidané funkce, aby co nejvíce zaujaly. Novoroční přání dnes někdy také hrají, mluví, anebo například voní.

Kromě toho jsou mnohdy využívané i novoročenky zasílané elektronicky, ve formě animací, kolujících veršů. Ty však nejvíce rozesílají lidé jen svým přátelům. Ve firemní komunikaci se naštěstí stále hojně využívají novoročenky tištěné.

Ukázka firemní novoročenky.

8 tipů pro lepší novoroční přání

Jak firemní novoročenkou zaujmout? Hodit se může pár tipů.

1) Ke konci roku trošku vkusného humoru

Ke konci roku bývá atmosféra uvolněnější. Firemní novoročenka může mít odlehčenější podobu, a to v textové i grafické formě. Některé firmy si na tvorbu přání najímají například kreslíře vtipů, komiksů. Samozřejmě záleží, v jakém oboru podnikáte. V dnešní době se ale dá trochu odlehčit komunikace snad v každém oboru.

Humor ano, avšak raději decentní. Příjemce to nesmí urazit. Chcete-li si z někoho udělat legraci, tak jen ze sebe. Budete-li chtít poradit, jak na to, napište nám, máme v týmu ideamakera.

2) Važte si klientů, investujte do kvality

Jaký obrat vám klienti, obchodní partneři, významní zákazníci v posledním roce udělali? Myslete na to při výběru provedení novoročenky. Pár tisícovek vám jistě za kvalitní grafický návrh a text novoročenky na míru, vytištěné na kvalitním papíře, stojí.

Je to lepší než vybrat z katalogu, protože stejná novoročenka by pak mohla klientům dorazit i od jiného dodavatele. A to asi nechcete.

3) Zamyslete se, kam novoročenku posíláte

Pokud máte obchodní partnery z více regionů a zemí, zamyslete se, zda jedno provedení novoročenky bude vyhovující všude. Záleží na místních zvyklostech, kultuře, tradicích. Jestliže podnikáte nad rámec republiky, možná bude potřeba vytvořit více grafických návrhů, a tím není myšlen jen překlad do jiného jazyka.

4) Osobně nadepsaná obálka je hezčí

Není snad nic horšího, než když příjemci dorazí novoročenka vložená v obálce s nalepenou, křivě ustřiženou etiketou, na které je předtištěná adresa. Ručně nadepsaný adresát je vždy lepší variantou. Máte stovky klientů? Zapojte firemní tým nebo si najměte brigádníky krasopisce.

Malované novoroční přání.

5) Novoročenka může mít přidanou hodnotu

I když to v Česku ještě není tak využívané, v zahraničí firmy běžně rozesílají svým zákazníkům novoročenky s přidanou hodnotou. Například pekař přiloží krátký recept na domácí sušenky, kosmetička několik rad na ošetření pleti v zimních plískanicích, hudebník pár akordů pro nové vánoční koledy. Díky přidané hodnotě si příjemce vaši novoročenku možná rád vystaví.

6) Slevy a reklama do novoročního přání nepatří

Víme, poštovné je dnes drahé, ale „využít situace“ a nacpat do novoročenky slevový kupón nebo výzvu k nákupu se dá považovat za novoroční faux pas. Novoročenka má potěšit, nikoliv prodávat.

7) Razítko ne, podpis ano + pár slov

Razítko, pokud nemá nějakou speciální vánoční tématiku, na novoročenku nepatří. A už vůbec ne, obsahuje-li IČ, DIČ.

Zato vlastnoruční podpis na novoroční přání určitě patří. Ale je dobré také zmínit, kdo se to vlastně podepsal. Anonymní „klikyháky“ dobrý dojem z novoročního přání moc neposílí.

Pokud připojíte ručně psanou stručnou doplňující větičku nebo sdělení, je to ještě lepší.

8) Pospěšte si s odesláním

Před Vánoci bývají doručovací služby zahlcené vánočními balíčky. Vyhněte se předvánočnímu shonu a rozešlete novoročenky hned na začátku prosince. Budete tak mít jistotu, že je příjemci obdrží včas.

Text i grafický návrh novoročenky na míru pro vaši firmu

Přemýšlíte, jak letos novoročenky pojmout, jaký grafický návrh použít, co na ně napsat? Ozvěte se, pomůžeme, navrhneme, vyrobíme, dodáme i expres.

 

Úvodní foto rawpixel.