
Jak na grafiku roll-up banneru? Roll up poslouží v obchodě i na veletrhu
Roll-up banner je dobrým pomocníkem k propagaci v obchodě, na veletrhu, výstavě, konferenci, festivalu. Které existují typy, jak navrhnout pro roll-up grafiku? Zjistěte v článku o roll-up bannerech.
Roll-up banner je účinnou prezentační výbavou každého vystavovatele na veletrhu, na trzích, hodí se na propagaci nových nebo akčních výrobků v obchodě. Roll-upy také používají pořadatelé konferencí, přednášek, kurzů, seminářů. Zjistěte v článku, které typy existují a jak navrhnout pro roll up grafiku.
Označení „roll-up banner“ pochází z angličtiny, znamená rolovací plakát, přesněji banner, který vytáhnete nahoru. Je dobře skladný, přenosný, postavíte jej během chvilky. Roll-up je ideálním společníkem na akce krátkodobějšího typu, hodí se na cesty, složený v kufru auta zabere jen málo místa. Může stát ale i dlouhodobě a propagovat například zboží v prodejně.
Typy roll-up bannerů podle šířky, výšky a provedení
Roll-up bannery seženete v několika provedeních. Na trhu jsou k dispozici různé typy:
-
podle velikosti konstrukce a umístitelné grafiky – roll up mívá rozměry různé, šířku například 85 nebo 100 cm,
-
roll-up pro použití uvnitř v interiéru nebo odolnější na ven do exteriéru,
-
standardní jednostranný, speciální dvouroletový oboustranný,
-
základní nebo luxusnější a masivnější provedení,
-
roll-up banner atypických rozměrů a tvarů.
Zpravidla platí, že čím více atypický a luxusnější roll-up banner budete chtít, tím více si připlatíte.
Jednoduchý mechanismus a neprůsvitná vrstva blockoutu
Konstrukce roll-up banneru tvoří spodní základna neboli roll up stojan, napínací tyč, horní lišta a médium – banner, na kterém je vytištěná grafika. Tiskovým médiem bývá takzvaný blockout o gramáži 200 g/m2 a více. Má neprůhledné pozadí neutrální barvy, aby skrze roll-up neprosvítalo okolní prostředí nebo světla za ním. Ve spodní základně je navíjecí systém, na který se banner s grafikou navíjí.
Výroba roll-up banneru probíhá tak, že v reklamní agentuře nebo studiu nejprve potisknou nosné médium neboli banner připravenou grafikou. Tu následně přimontují k navíjecímu mechanismu do konstrukce roll-upu. Hotový roll-up si pak odnesete ve složeném stavu.
Jak roll-up banner použít?
-
1) Umístěte spodní základnu na rovnou podlahu nebo zem.
-
2) Otočte opěrné nohy, aby se po rozvinutí banneru roll-up neskácel k zemi.
-
3) Složte napínací tyč a zasuňte ji do spodní základny, konstrukce může být různá.
-
4) Vytáhněte banner s grafikou za horní lištu a nahoře ji zavěste na napínací tyč.
-
5) Hotovo, roll-up banner už vám dělá parádu.
Zásadní je pro roll up grafika
Je sice důležité vybrat správný typ roll-up banneru, aby vám jej neodnesl první závan větru, ale podstatné je připravit vhodnou grafiku. Velká plocha roll-up banneru může svádět k přeplnění informacemi a nepřehlednosti.
Myslete na to, že na roll-up bannery se potenciální zákazníci většinou nedívají úplně zblízka. Pohledová vzdálenost je větší než u nástěnky. Tomu by měla odpovídat i grafika, velikost fontů, srozumitelnost sdělení.
5 tipů pro návrh efektivního roll-up banneru
Jak grafiku na roll-up banner navrhnout? Třeba podle 5 tipů:
1) Logo firmy, brandu, produktu + hlavní sdělení umístěte nahoru
Lidé čtou shora dolů. Zaujměte je dobře viditelným logem firmy v horní části. Hned pod ním by mělo být na roll-up banneru výrazné hlavní sdělení – slogan, claim – něco, co diváka, potenciálního zákazníka hned zaujme.
2) Myslete na to, že lidé čtou zleva doprava, šetřte textem
Pokud necílíte na zahraniční, orientální trhy, pamatujte na to, že lidé čtou zleva doprava. Podle toho postupujte při tvorbě grafiky.
Textem raději šetřte. Snažte se počet slov a sdělení udržet na minimu. V blízkosti postaveného roll-up banneru zpravidla bývá někdo z firmy, kdo případným zájemcům osobně poskytne více informací, předá do ruky letáček, brožuru, vizitku.
Jestliže roll-up stojí na veletrhu, máte na zaujetí návštěvníků jen pár sekund, protože o jejich pozornost usilují i ostatní vystavovatelé. Cílem roll-upu je hlavně zaujmout, přitáhnout pozornost.
3) Dejte si záležet na obrázcích, fotografiích
Pro návrh roll-up banneru použijte kvalitní obrázek nebo fotografii. Pokud nemáte vlastní, nechte si je vytvořit od profi fotografa, anebo alespoň zakupte vhodnou grafiku ve fotobance. Ideálně, když nebude moc poznat, že je z fotobanky, vyhněte se obrazovým „klišé“. Poraďte se s výrobcem roll-upu, v jaké podobě grafické podklady potřebuje.
Fotografie na roll-upu by se měla vhodně doplňovat s textem. Šikovný grafik jistě zná základní pravidla použití, například pravidlo zlatého řezu, směr pohledu portrétu na banneru.
4) Použijte svoje barvy a fonty
Je asi zbytečné zmiňovat, že i roll-up banner by měl zapadat do celkové propagační strategie. Hodí se mít vypracovaný grafický manuál korporátní identity (corporate identity) a podle něj se řídit.
Výrazné barvy, jako je červená, oranžová, přitáhnou pozornost. Ale nesmí jich být na roll-upu moc. Kombinujte je vhodně s volnou bílou plochou, ať není roll-up banner „přeplácaný“. To by snížilo jeho čitelnost a efektivitu.
I zde platí pravidlo méně může být více. Šetřte s druhy fontů, typy písma. Pokud jich potřebujete použít v návrhu více, tak maximálně 2–3. Většinou bohatě postačí jeden typ písma, třeba jen v různých variantách – tenké, normální, tučné.
5) Kde o vás zájemci zjistí více?
Jestliže bude roll-up banner stát ve foyer na konferenci, anebo v prodejně, kde není stále přítomná blízká obsluha, je pátý tip velice důležitý.
Dolů na roll-up umístěte kontaktní údaje, ať mohou zájemci zjistit více informací – webovou adresu, telefonní číslo, adresu na Facebooku.
Pomocí moderního QR kódu můžete sdělení na roll-upu také kombinovat například se slevovou akcí, soutěží.
6) Bonusový tip: Vyfoťte si roll-up v akci a sdílejte
Na závěr přikládáme bonusový, šestý tip: Až si postavíte roll-upovou propagační „scénu“, vyfoťte si ji a sdílejte na sociálních sítích nebo formou e-mailingu. Třeba vám roll-up přivede nové zákazníky i z on-line světa.
Objednejte si reklamu u profíků – jaká je cena roll up banneru?
Roll-up bannery vybavujeme zákazníky stejně dobře jako ostatními prvky reklamy a propagace. Například kompletní roll-up o rozměru 85 × 200 cm pořídíte už za 1690 Kč + DPH. Cena zahrnuje konstrukci roll-upu, nosné médium i tisk grafiky. Tu si můžete dodat vlastní nebo si nechat vytvořit návrh od grafiků.
Napište nám své přání a za pár dní u vás zazvoní dopravce s novým roll-up bannerem.
Čtěte také: